Parkovacia Politika-Bratislava

Autor: Roland Ondrus | 16.12.2016 o 12:14 | Karma článku: 3,28 | Prečítané:  136x

Quo Vadis- Túto otázku si kladú experti, poslanci ale aj občania ak sa bavíme o parkovaní v Bratislave. Magistrát chce zaviesť novú politiku, je však medicínou čo vylieči evergreen problém v Bratislave?

Prečo má Bratislava problém s parkovaním? Dôvodov je niekoľko a preto si nemyslím že nová politika prinesie viac ako peniaze na účet mesta. Treba sa pozrieť na problém z rôznych strán. Samozrejme, pre magistrát je najlepšia politika kde tečie na účet najviac financií.

Pravda je taká že každým dňom áut pribúda. Dôkazom toho je každodenná štrudľa či trdelník áut smerujúcich do mesta z okolia Rače, Pezinka, Vajnor, Šamorína či Senca. Ak sa postaví nový obchvat mesto zažije kolaps lebo autá prídu rýchlejšie, nebudú však mať kde parkovať. 

Ak sa pozrieme na problém parkovania z rôznych pohľadov,zistíme že každého trápi niečo iné. 

Pre Bratislavčana je najväčším problémom kvantum cezpoľných áut v našom meste, viem o čom hovorím býval som centre a nemal som kde parkovať aj keď som mal parkovaciu kartu starého mesta. Na moje počudovanie ju malo aj SUV s Dubajskou ŠPZ alebo autá z iného okresu...

Overil som si teda postupy a na počudovanie túto kartu získajú aj firmy pre svojich zamestnancov. Každý konateľ čo si trocha viac váži svojho zamestnanca a chce aby ráno pracoval čo najrýchlejšie túto kartu vybaví. Zase sme teda na bode že peniaze na účte sú lepšia motivácia ako pomôcť občanom....

Pre "Gastarbeitra" z iného regiónu je tých problémov o mnoho viac, nielen že nemá kde parkovať pred bytom/domom ale aj v práci toto ale nová parkovacia politika nevyrieši. Aká bude logistika ak niekto býva v Petržalke a pracuje v napríklad v Ružinove? Bude platiť hneď 2 krát?!

Taktiež si treba uvedomiť že cesta zastaralým vlakom alebo pomalým busom nie je práve lákavou ponukou pre cezpoľných a tak radšej sadnú pohodlne do auta a vyberú sa do "Blavy". 

Milujem Bratislavu ako mesto ale musím aj skonštatovať že doprava v hlavnom meste je jeden veľký fail. MHD síce "zažila" revolučnú obnovu vozidiel, je však vidieť akú kvalitu sme kúpili keď kĺbové SOR sú pomaly v horšom stave ako 20 ročné Ikarusi. Iné mestá ako Praha, Viedeň či Zürich motivujú kvalitou a efektivitou cestovania ľudí aby nechali auto doma. My namiesto toho riešime autá a chceme pomôcť ľudom nájsť nesprávnu cestu pre fungovanie v modernom meste na ktoré sa Bratislava tak hrá.

Je to síce zastaralá pesnička ale najradšej by som kompetentného pre ktorého nie je metro v Bratislave najradšej vyfackal. Uvedomujem si však že by som musel fackovať viacerých ľudí od rána do večera. 

Faktom však zostáva že Bratislava niečo robiť musí lebo situácia je neúnosná. Odporučil by som aj nastaviť podmienky pre stavby v centre, napríklad že musia byť v podzemnej garáži aj miestá pre verejnosť nie len obyvateľov či nájomcov v objekte. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Archeológ: Je to prvýkrát, čo Slováci skúmajú čosi také významné

Vedci očakávajú zásadné objavy, tvrdí Drahoslav Hulínek.

EKONOMIKA

Ficovi sa nepáčia ceny elektriny, zasiahol proti regulátorovi

Priemerná cena klesla podľa úradu v priemere o 4,3 percenta.

DOMOV

Fico si s Kiskom opäť protirečia

Premiér sa s prezidentom dostal do konfliktu pre štátne vyznamenania.


Už ste čítali?