Koniec pre Airbus A380?

Autor: Roland Ondrus | 31.12.2017 o 11:44 | (upravené 31.12.2017 o 12:01) Karma článku: 1,00 | Prečítané:  284x

Legendárne lietadlo Concorde a Airbus A380 majú niečo spoločné: Technicky sa bavíme o merítku kvality, ekonomicky však boli tieto projekty neúspešné. Samotná spoločnosť Airbus vyhlásila že rapídne poklesol dopyt po A380.

Airbus News

Pred 20 hodinami uzavrela spoločnosť dohodu vo výške 50$ biliónov. Vyrobí 430 lietadiel pre equity fond Indigo Partners. Majster investor Bill Franke zo spoločnosti hovorí, že lietadlá budú rozdelené do spoločností Wizz Air, Frontier, Jetsmart a Volaris. Tieto aerolínie si rozdelia 274 A320neo a 156 A321neo. Je teda veľmi možné že práve spoločnosť Wizz nám ich aj predstaví v Bratislave. Trh očakáva expanziu liniek z Bratislavy v budúcom roku ako reakciu na silný Ryanair.

Týmto však radosť pre Airbus nekončí, spoločnosť v inej objednávke ohlásila dohodu so China Aircraft Leasing (CALC) ktorá plánuje akvizíciu 50 kusov A320neo. Výška objednávky? $5.42 biliónov. 

A380- Problémové dieťa 

Quantas,Singapore Airlines,Emirates,Lufthansa...začalo to tak sľubne záujem však drasticky upadol. Airbus mal v pláne vyrobiť a predať 1.500 kusov, dnes vďačí Emirates za to že výrobné linky ešte ako tak bežia. Ekonomický potenciál dokázať na jeden krát dostať z bodu A do bodu B 850 pasažierov znie na prvý pohlaď lukratívne. Pravda je však taká že tento koncept rátal s tým že first class a business class potiahnu náklady. Emirates nedávno upravilo objednávku zo 41 A380 na 9 do konca roka 2020, jasný signál že niečo nieje tak ako má byť. Naopak Emirates navýšili počet objednaných Boeing 777ER čo by vyvrátilo tvrdenie že spoločnosť má dostatočný počet lietadiel. 

Zdravý sedliacky rozum neklame ani v letectve, aby bolo lietadlo rentabilné musí byť plné. Zaplniť však stroj s kapacitou 850 cestujúcich nieje jednoduché. Je nutné brať do úvahy aj fakt že sektor súkromných pilotov a lietadiel na prenájom narástol a tak cieľová skupina pre first-class či business si dnes môže dovoliť lietať "vlastným" lietadlom, ubúda teda bohatých pasažierov. 

Quo Vadis-A380 

Ak by skončila výroba bola by to enormná škoda kedže lietadlo naozaj patrí z hľadiska bezpečnosti k smotánke. Bezpečnostné úrady požadovali pre spustenie prevádzky lietadla schopnosť evakuovať pasažierov do 90 sekúnd, A380 to zvládla za 72 sekúnd! Do dnes sa nezaznamenal pád ani vážnejší bezpečnostní problém s týmto lietadlom. Ostáva asi naozaj vo hviezdach ako bude pokračovať príbeh najväčšieho dopravného lietadla.

Na záver ponúkam vlastnú foto galériu lietadla..

(Roland Ondrus)
(Roland Ondrus)
(Roland Ondrus)
(Roland Ondrus)
(Roland Ondrus)
(Roland Ondrus)

 

 

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Dobrý rozhovor je sexy. Vyskúšajte si konverzáciu na jednu noc

Reportáž z večerov s neznámymi vo Viedni.

DOMOV

Kiska priniesol Bezákovi dar od pápeža Františka

Pápež odovzdal Kiskovi počas audiencie dar pre Bezáka.

PLUS

Ututlané dejiny československého fetu

Pred novembrom 1989 u nás fetovali desaťtisíce ľudí.


Už ste čítali?